3 november - Reisverslag uit Umkomaas, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu 3 november - Reisverslag uit Umkomaas, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

3 november

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

05 November 2010 | Zuid-Afrika, Umkomaas

Woensdag 3 november:
Na een lange reis aangekomen in Umkomaas. Gisteren om 17.10 uur vertrokken uit Amsterdam, richting Munchen. Dan verliep vlotjes. En daarna voor de grote overtocht in een vliegtuig van SAA naar Johannesburg. Gelukkig, met behulp van iets slaapverwekkends een paar uur kunnen slapen. Oordoppen in, ooglapje voor. Want er was een baby aan boord die om 24.00 uur haar huiluurtje kreeg. Aangekomen in Durban moest ik toch mijn koffer ophalen en opnieuw kort inchecken. Dan ging eigenlijk vanzelf. Maar ze waren er bij de luchthavenleiding niet uit van welke gate er geboard moest worden. Ze lieten ons 4 x op en neer lopen tussen 2 gates die 10 minuten van elkaar liggen. Dus mijn sportmoment had ik voor vandaag wel weer gehad.
Aangekomen in Durban wil ik airtime voor mijn Afrikaanse telefoon kopen, blijkt dat je een simkaart maar 8 maanden ongebruikt kan laten. Dus nieuwe simkaart en airtime gekocht en toen al gemerkt, dat alles op Afrikaanse tijd gaat. Mijn hemel wat duurde dat. Geld gewisseld , wat gegeten en toen Debby gebeld die me zou komen afhalen. En ze bleek er al te zijn samen met haar man Roberto. Ze was veranderd, lang haar en een andere bril, kende haar haast niet terug.
En als vanouds kleppen we meteen heel wat af, vooral over de misstanden in de zorg. Hoe slecht als dat hier gaat.
Bij haar huis aangekomen moet Debby nog even weer aan het werk en ik,ik plof doodop van de reis en de warmte( 33 gr ben ik nog niet gewend) op bed voor een tuk.
Debby heeft een leuk huis met zicht op zee en een enorme tuin er omheen. Wel met muren en hekken en ook het huis is voorzien van tralies en alles wordt steeds hermetisch afgesloten.
Morgen gaan ik met Roberto w.s. naar Scottburgh om te kijken of we een auto kunnen huren, zodat ik niet afhankelijk van ze ben.Ik wil even bij de projecten kijken waar ik al geweest ben; Sinethemba en Mother Of Peace. Samen met Debby ga ik naar het kinderhuis waar ik vorig jaar een paar zaterdagen ben geweest om wat met de kinderen te gaan doen.. Bij Adrian en Renschia. Het blijkt dat Debby daar nu werkt. Ben benieuwd.
Tijd voor een glas wijn . Het onweert en regent nu hier en het koelt lekker af. Allen is het daardoor muskieto-time volgens hen geworden. Dus morgen een boel van dat antispul halen.

  • 05 November 2010 - 14:56

    Anneke Stultiens:

    Hoi Gerdy,

    Mooi, veilig en wel gearriveerd.
    Weer een nieuwe uitdaging en een nieuw avontuur.
    Ik wens je heel erg veel succes en natuurlijk ook heel erg veel plezier en met veel mooie momenten om nooit meer te vergeten.

    Hartelijke groeten vanuit een nat Nederland!

    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 50157

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: