Wennen - Reisverslag uit Umkomaas, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu Wennen - Reisverslag uit Umkomaas, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

Wennen

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

05 November 2010 | Zuid-Afrika, Umkomaas

Het steeds weer wennen geblazen als ik in Zuid Afrika kom. Toch wel. Dit keer was het erg heet toen ik aankwam en ook gisteren was het bijna 35 gr.Het verlamt me en maakt me doodmoe. Heb een nacht zo`n 10 uur geslapen en ook gisterenmiddag weer een uur. Maar vandaag is het een stuk koeler en gaat het weer prima.
Gisteren mijn huurauto opgehaald bij een kennis van Debby en toen direct naar Scottburgh gereden om wat boodschappen te doen en bekenden in the Mall te begroeten. De dame van de lapjeswinkel herkende me nog en ik mocht een kaftan uitzoeken voor de helft van de prijs. Ook de man van de internetwinkel herinnerde zich mij nog met dat gedoe met de computer van Sinethemba. Daarna naar Sinethemba gereden, het waas intussen gaan stormen en onweren. Ze hadden de poort al gesloten(2 uur S`middags)En wie was er tot mijn verbazing; Granny(make you a nice cup of tea?) en een van de hulpen en dan 1 vrouw met 3 kleine kinderen. Verder was er niemand. Claire was net weg voor weekend. Dus even rustig rondgekeken:De hele buiten(paars) en binnenboel was geschilderd en er hingen andere gordijnen in het kantoor en er was weer het nodige meubelair(2de hands) bij gekomen en een caravan voor nog weer meer troep. Maar er was niets meer te vinden van de dingen die wij voor ieder kamer gemaakt hebben

Het hing overal weer vol met pamfletten en geboden en verboden. Iedere huiselijkheid was verdwenen, zelfs van Grannies kamer en ook op de kamer van Claire was de lijst met foto`s die we gemaakt hadden weg.
Na een eenzame kop thee weggereden toen net de schoolbus aankwam met de kinderen van Charmaine. Dus naar de halte bij de winkel van Geraldien gereden om hen naar huis te brengen(t goot) en daar kwam ineens Claire uit de winkel om met de bus terug te rijden Toen zij me zag was ze helemaal im extasse(tong klakken).Afgesproken dat ik volgende week nog eens kom, maar wel als Rachel er niet is. Op haar zit ik niet te wachten. Nog even met Charmaine gebeld en met haar dezelfde afspraak gemaakt. Sàvonds bij de zoon van Debby en Roberto geweest, Duran en diens vriendin. Hij heeft net een leuke cd gemaakt met Bleus en Reggea achtige nummers(gekocht)

Vandaag ga ik 40 plastic bekers en tandenborstels kopen voor de kinderen in het huis waar Debby werkt. Al die borstels zitten nu in een beker en ze gebruiken soms die van elkaar en dat met kinderen waarvan er een aantal aids hebben. Dat kan dus gewoon niet. Ik gaa ze ieder een eigen beker geven met hun naam erop. En vanavond ga ik koken voor bij gastgevers.
Heb nog geen foto`s , dat komt een andere keer.

  • 05 November 2010 - 15:01

    Anneke Stultiens:

    Hoi Gerdy,

    Wat jammer dat er niets meer is terug te vinden wat jullie daar hadden gemaakt.
    Zal wel even slikken zijn, of niet?
    Gelukkig dat je toch nog de kinderen hebt kunnen ontmoeten.
    Succes met de tandenborstels en veel plezier met de kinderen.

    Heel veel groeten van Anneke

  • 06 November 2010 - 08:26

    Aly:

    Gerdy,
    Wat jammer dat je Sinethemba zo aantrof na alle moeite. Maar wat geweldig dat de mensen in de Mall je herkennen en begroeten.
    Wat een goed idee om de kinderen een eigen beker en tandenborstel te geven.
    Veel plezier

    Liefs Aly

  • 06 November 2010 - 09:41

    Toon En Jeanne:

    Hallo Gerdy,

    ZO dat is ZEKER ff wennen zeg als je dit leest.
    Wat GOED Gerdy van die tandenborstels,doet me denken aan Ithemba.
    Maar ga maar lekker met alles door,ALLE SUCCES,maar bovenal GENIET ervan.Wat het dan ook is,neem het zoals het komt,het is en blijft Afrika Gerdy.
    Heel veel groetjes,
    Toon en Jeanne.

  • 06 November 2010 - 12:51

    Erna:

    Hoi Gerdy, Leuk dat je weer in SA bent. Jammer dat die de spullen allemaal weg zijn. Hopelijk zijn ze op een goede plek terecht gekomen. Succes met je reis. Erna x

  • 07 November 2010 - 12:14

    Eugenie:

    Lieve Gerdy,

    Toch goed dat je op de juiste bestemming bent.Volgens mij hebben ze je daar heel hard nodig. Wel erg jammer dat er spullen weg zijn en de huiselijkheid is verdwenen, want dat hebben ze juist nodig. Je ideeën vind ik echt goed!
    Heel veel sterkte en succes met alles.

    Groetjes van Eugenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 50336

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: