Vrijdag 19-11 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu Vrijdag 19-11 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

Vrijdag 19-11

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

20 November 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

.Vrijdag, 19 november
Vandaag een rustig dagje. Wat uitgeslapen tot 9 uur en om half 11 naar de gym. Ik dacht lekker een anderhalf uur te kunnen sporten voor we op bezoek zouden gaan bij Tia. Vergeet t maar!!!!!. Ik moest voor 3 weken sporten 2formulieren in vullen en 2 ondertekenen. Ze moesten van alles van me weten waar ik als naar gym ga geen rekening mee hou. Paspoort creditkaart telefoon, nummers en adressen.Toen ik duidelijk maakte dat mijn tijd als vrijwilligster beperkt is en ik alleen maar kwam om te sporten, maakte men mij duidelijk dat dit toch echt moest en tenslotte moest ik met de manager naar een apart kamertje om allerlei vragen te beantwoorden over de gezondheid van mij en mijn familie. Toen ik kreeg ik eindelijk mijn felbegeerde pasje(zonder korting ondanks een aanbeveling van Louise). En ze lieten me staan. Toen heb ik heel boos gezegd dat ik voor dat geld(voor 3 weken sporten een mnd betalen) op zijn minst toch een rondleiding kon krijgen. Waarop de jongedame ,die alles met mijn geregeld had en ondertussen ook nog “even” anderen hielp, een collega regelde die me inderdaad op weg hielp en zelfs weer ter plekke was toen ik na 20 min. Klaar was met fietsen.Wel even lekker gesport had ik nodig. Toen ik thuis kwam had Tia ons bezoekje aan haar afgebeld, ze voelde zich te beroerd. Dan maar lekker relaxen in de tuin met een windje en 26 gr. Beetje misgerekend. Janske en Marjolein kwamen om !4.00 uur thuis van Ithemba met Bekithemba, Shadeh, Keenon en Andile voor een gezellig uitje en om via skype de prijsuitreiking te bekijken die Marjolein te beurt viel als ster/vrijwilligster van Alphen a/d Rijn.Ze kwamen 2 uur vroeger dan wij verwacht hadden. Dus een hoop lawaai, maar reuze gezellig en spannend voor de kinderen. Die getrakteerd werden op spelletje limonade, chips, een bezoekje aan de super en brood met frikadellen(zo noemen ze gehaktballen hier) en tomatensaus. Maureen de manager van Ithemba kwam ook nog even meegenieten. Om half 7 werden ze door Peter moe en voldaan met nog chips voor het thuisfront naar hun huisjes in de township gebracht. Daardoor werd ons eten pas om 8 uur
op tafel gebracht. Maar dat vergeet je dan

  • 20 November 2010 - 23:08

    Anneke Stultiens:

    Hoi Gerdy,

    Nou zeg....je moet er heel wat voor over hebben om even te kunnen sporten, wat een toestand.
    Misschien kun je beter lekker een end langs het strand gaan wandelen, is goedkoper en brengt minder gedoe met zich mee.
    Wat vervelend dat Tia weer zo beroerd is van de chemo.Hopelijk knapt ze snel weer op.
    De groetjes daar en nog veel plezier!

    Liefs, Anneke

  • 22 November 2010 - 12:38

    Annerieke:

    baal jij ff dat dat zo gelopen is. man o man wat een moeite voor ffe sporten.
    Thnx voor je mailtje blij dat je me begrijpt. kvoeld me heel erg schuldig na je eerste mail. en dat vonk gwn niet zo heel fair.

    nog 17 daagjes en dan komen jullie snel met ze tweeeen eten in ons huisje:D

    kus!

  • 22 November 2010 - 17:32

    Diana:

    Hee moppie, goed bezig!..Heb je de spiegeltjes al uitgedeeld?Liefs van Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 50371

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: