7 december - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu 7 december - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

7 december

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

07 December 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

.Vrijdag 7 december:
Met het naderende vertrek naar huis slaap ik een week al slecht en weinig. Maar kon vanmorgen wel langer blijven liggen. We werden om 11 uur in een sporthal in Motherwell verwacht. Daar zou een ceremonie plaats vinden voor de vrijwilligers/sters van Motherwell die hadden een week training gehad en dat wordt dan officieel afgesloten met uitreiking van een certificaat , gesprekjes met mensen uit Johannesburg van de fundraisers en een braai.
Tia was daarvoor al om 5 uur vanmorgen opgestaan om boodschappen ervoor te doen en salades klaar te maken. Er was een kort toespraakje van Tia vooraf en alle vrijwilligsters waren in een geel tshirt van de organisatie gehuld, voorzien van een naamplaatje met foto. Daarna volgde de uitreiking. Ze vonden het wel iets speciaals . het neemt veel tijd in beslag, zo`n training volgen en veel discipline, om iedere keer te komen en ook nog op tijd.
Maar goed na het maken van foto`s en de individuele gesprekjes met de Jo-burg people( willen toch weten wat die vrijwilligers allemaal doen) volgde de braai. Was nog met Simphiwe naar het winkelcentrum gereden voor hout daarvoor.. Er was veel eten;salades,brood, kip,karbonade en worst. Maar Tia wist te vertellen dat alles schoon op ging. Als je ook zag wat er op die borden geladen werd!Geen sausjes en stokbrood zoals bij ons wel frisdrank erbij. Omdat het voor mij toch wel wat vroeg was voor een warme hap niet zoveel gegeten. Even de kans gehad met Tia en Louise te praten over het voorval bij de meidengroep. Tia kreeg van ons nog een kaddotje voor haar verjardag(4 december) We zijn 2 uurtjes gebleven en op de terugweg bij de winkels wat foto1s afgedrukt voor Peter en Daphne en ijs en slagroom en wijn gekocht voor bij het eten .
Hilda is intussen gearriveerd en bezet de eetkamer voor het maken van Kerstkaarten. Ben gaan zwemmen bij Atrium. Even in beweging, voelt goed. Daarna evne iets lichts geten en nog eenuurtje genoten van de Afrikaanse zon in de tuin bij Peter en Daphne. Tegen half 7 arriveren Louise en Tia voor het afscheidsmaal. We eten groentelasagna met salade en wat wijn en als desser ijs met vruchtensalade en slagroom. Afscheid nemen van lieve vrienden voor hoelang…. Is verdrietig. Er zijn wat speeches en kadootjes uit gewisseld en ik geef mijn laatste sponsorgeld(2000 rand ) aan Tia voor Thamsanqa. Het is een gezellige avond, ongedwongen met een lekkere maaltijd en fijne mensen. Dat voelt goed. Jammer dat ik weer weg moet, er is nog zoveel te doen. Het gaat gewoon maar door.
Maar het is ook fijn mijnmannetje weer te zien en de kinderen, zo met Kerstmis is aantocht. Ik hoop wel gauw terug te kunnen naar ZA, mijn hart ligt toch voor de helft hier.

  • 08 December 2010 - 10:34

    Inge Van Rijn:

    Hoi gerdy,
    Nou het zit er weer op voor je, leuke indrukwekkende verslagen heb ik gelezen de afgelopen periode.Bereid je voor op een koud nederland met sneeuw en vrieskou.Haal de schaatsen maar iut het vet.
    PS wist je al dat pa komt terug naar Hoofddorp....
    groetjes, spreek je snel weer.
    inge

  • 08 December 2010 - 10:48

    Annerieke:

    ik hoop snel een keer mee te kunnen mam, morgenavond moet ik werken, maar we komen vrijdagavond langs janwillem en ik.

    zie je dan

    kusjes

  • 08 December 2010 - 19:51

    Michel:

    Hoi Gerdy,

    Niet vaak maar toch af en toe heb ik je indringende verhalen gelezen en ik ben best trots op mijn grote zus. Nu lekker naar huis( misschien ben je er al als ik dit schrijf) en kerst met je familie vieren. Geniet maar flink vanje verdiende rust. Hopelijk tot gauw weer eens.

    Groet + xxx Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 50186

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: