Weekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

06 December 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Weekend 3-5 december;
Vrijdagmorgen vroeg vertrokken naar Kaapstad. Omdat mijn gastheer en vrouw nog aan het werk waren en me niet konden ophalen,werd er door Peter andere familieleden opgetrommeld in de vorm van nicht Cynthia en neef Keith, die me met een groot naambord stonden op te wachten.Na een rit door de stad, wat boodschapjes en een kop koffie bij hun huis zetten ze me tegen 1 uur af in Simonstown,waar Clive en Cilla(zus Peter) wonen. Daar stond de boel ivm een verbouwing nog een beetje op zijn kop.. Maar na een uurtje vertrokken de aannemer en de hulp voor hun weekend .En kon er eindelijk worden bij gekletst. En toen Cilla tegen half 5 thuis kwam,was het echt relaxen met een lekker glas wijn. .sÀvonds ben ik met hen en collega`s van Cilla naar een restaurant geweest. En later kwamen deze lui koffie drinken. Dus ik heb me op mijn kamer terug getrokken.
Zaterdag na een lang ontbijt met teuten met Cilla, heeftze mee op tour genomen, door de heuvels/bergen van Chapman`s Peak. Deze weg is 3 jaar afgesloten geweest ivm plaatsen vanhekkeb, metaalgaas e.d. tegen vallende rotsblokken. Dus ik was er nog niet geweest. Fishhoek, Houtbay waren nieuw voor mij en zeker het prachtige uitzicht. Veel vis daar ook,dus vis als lunch en wat meegenomen voor sàvonds en veel praten onderweg. We maken plannen voor een gezamenlijke vakantie in Europa , het klikt goed tussen ons. Bezoeken nog even zus Annelise en komen moe thuis. Om vervolgens met een glas rose en wat kaas op hun nieuwe terras in de zon te gaan zitten. sÀvonds lekker vis gegeten , gepraat, gezongen en staan swingen. De volgende dag wat uitgeslapen en na het ontbijt was het al gauw tijd voor de terug reis. In PE wachten de voorbereidingen voor de volgende cursusdag en Sinterklaasavond. We hadden lootjes getrokken en er moest voor een gedicht gezorgd worden. Dat had ik al in kaapstad gemaakt,dus nog even overpennen .Peter verzorgde een inside braai en het feest kon beginnen. Gedichten, hele lange in het Nederlands, Engels en Zuid Afrikaans. Hilariteit alom , kompleet met Nedrlandse Sinterklaasliedjes.En tot slot,warme chocomelk met slagroom en pepernoten. En een gevulde sok voor ieder van ons bij het hek.Bleek van de Duitse vrijwilligers van Ithemba te zijn. Zo aardig en attent, gevuld met een sinaasappel, wat pinda`s, een reepje en een klein zakje snoep een gezellige avond, die en beetje het thuis feest heeft vervangen/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 50184

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: