Vrijdag 26 november - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu Vrijdag 26 november - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

Vrijdag 26 november

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

26 November 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vrijdag 26 november
Vanmiddag was de award uitreiking van Tia. We wisten totaal niet wat ons te wachten stond . Alleen dat we om 17.00 uur verwacht werden op de Nelson Mandela Universiteit en dat het tot 19.15 zou duren. Ja en dat Tia een Award zou krijgen,maar hoe en waarom, dat was raden. Dus vertrokken wij met z`n 9en in 2 auto`s richting de Uni. Daar aangekomen waren wij zowat de eersten. En bleek het om half 6 te beginnen. Het was op de afdeling voor Sociale ontwikkelingen, In ieder geval werden er sociale werkers opgeleid. En die dag zouden ze hun eed afleggen na 4 jaar studie en er werden prijzen uitgedeeld voor wie uitmuntend was geweest in theorie, praktijk en over de hele linie. En ze kregen een soort certificaat . Beetje Amerikaans deed het aan. Er was ook een professor/geleerde als gast spreker. Die het had over; dat de technologische ontwikkeling een enorme groeispurt maakte , maar dat de zorg , aandacht en hulp voor armen,wezen, verschoppelingen,mensen die mishandeld en/of verkracht zijn, niet mee groeit. En dat daar een taak voor de nieuwe sociale werkers ligt. In dit kader had een van het college Tia naar voren gehaald om haar eens te noemen en te roemen voor het vele wek dat zij op dit vlak al heeft gedaan en nog steeds doet. Er werd uitgebreid ingegaan op Tia`s werkverleden. Tia was zeer geraakt daardoor .Ze kreeg een bos bloemen en een award met een applaus. Van ons waren er ook bloemen en ik had nog venkel en gemberthee meegenomen voor haar maag die steeds opspeelt na de chemo.
Nadien waren er allerlei hapjes en drankjes en werden we aan mensen voor gesteld. Ook in de speech over Tia werden we even genoemd(dat wij er waren).En er kwamen diverse mensen naar Tia toe , die zeiden haar en haar werk te bewonderen. Ik hoop dat de studenten dit ook in daden gaan omzetten. Tia en Louise kunnen echt veel hulp gebruiken..
De hoofdpersoon(Tia) was erg moe en om half 8 vertrokken we naar huis. Tia zag er ondanks alles heel mooi uit. Volgens Louise leek ze precies op mrs. Doubtfire. Enfin, bekijk t zelf allemaal maar op de foto`s

• 26 November 2010 - 22:36

Anneke Stultiens:

Hoi Gerdy,

Dank je wel Gerdy voor je verslag van de avond.Wat mooi dat Tia deze award kreeg uitgereikt,heeft ze dubbel en dwars verdiend!!
    Ik zal een dezer dagen een berichtje plaatsen hierover op de site van Be More.
    Gerdy zou jij mij de foto's ook in een mail willen sturen als bijlage dan kan ik er een bij plaatsen!
    Fijn dat je zo goed voor Tia zorgt!

Een fijn weekend en de hartelijke groeten van Anneke

• 28 November 2010 - 21:13

Annerieke&Janwillem:

heyy mam, jw en ik hebben vol bewondering je verhalen van 25 en 26 november gelezen, vooral de 25e wat moet dat heerlijk hebben gevoeld om die jongetjes te kunnen redden uit die krotjes om ze onderdak te kunnen geven.en jij doet dat maar even zo! SUPER we hebben echt enorm veel bewondering voor wat je daar allemaal aan het doen bent.
    en tia: het is een welverdiende award! echt supertop!congratiolations!
    ik hoop dat alles wat beter met haar gaat .

(wat een dropje die baby van sanele!!! ik heb haar op de achtergrond echt awwwwwww!!!!!!!!)

tot snel mam!
    doe je ding daar nog ff.
    I am superproud!!!!!!!!!!!!!!

xxxx Annerieke & Jw