wat foto's van het huis waar ik verblijf - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu wat foto's van het huis waar ik verblijf - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

wat foto's van het huis waar ik verblijf

Door: Gerdy

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

16 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Tot nu toe is er weinig te doen. Ik ben bezig met de vooorbereidingen voor alles wat er tot nun toe op het programma staat. Heb gesprekken metPeter en Daphne over wat ik nog meer kan doen hier, Volgende weekkomtws Mark van Ubomi Ubatsu om met henm te kijken wat ik voor de community kan betekenen waar hij directeur van is en Peter had het over het Human Dignity center waar 2 pupillen wat individuele aandacht nodig hebben. Maar de school vakanties zijnbegonnen , dus het vertraagt allemaal wat. Bovenedien is het vandaaag Jongeredag.Men herdent dsn dst er in de jaren 90 een oostand was in Soweto waarbij jongeren uit de township in ostand kwaen tegeneht verplicht stellen van het Afrikaaans op de scholen. Er zijn toen zeer vele doodgeschoten daarbij. Inn de township wordt er vandaag aandacht aan besteed en in het soccerstadion hier in Port Elizabeth is ook het een en ander te doen. . Zelf ga ikvanavond een bezoek brengen aan Samkelo, eeen oud puil van Ithemba waar ik in 2008 gewerkt heb.. Dta ag ik doen samen met Winanda (ookeen oud vrijwilligster) en haar vriend die hier voor een weekje op bezoek zijn. Verder benik contact aan het zoeken met Nosi een van de oudere meiden van Thamsanqa.Zij moet nog steeds grade 12 (eindexamen middelbare school) afronden daar doet ze al 4 jaar over en dta is zo vreselijk jammer want zij heeft well de potentie om naar de universiteit tegaan. Met Tia heb ik afgesproken dta ik daar wat aandacht aan geef

• 17 Juni 2016 - 20:21

Remco:

Lieve Gerdy,

Nosi, ach dat is een deel van mijn werk, studenten motiveren om hun diploma te halen. Motiverende gespreksvoering geef ik les in. Mogelijk heb je wat aan deze vragen als; hoe wil je dat je leven er over 5 jaar uit ziet. Wat heeft je in het verleden geholpen om dingen waar je tegen aan hikt voor elkaar te krijgen. Ik had smoezen om dingen uit te stellen (en noem er een paar zoals morgen heb ik meer energie), wat zijn jouw smoezen?
    groetjes Remco