2 de blog - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu 2 de blog - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

2 de blog

Door: Gerdy

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

12 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

EVEN bijpraten dus.Maandagavond is Tia hier geweest en hebben we doorgenomen wat ik zou kunnen en wiĺĺen gaan doen. Het resultaat is het volgende: ik ga de groep meiden van Tia overnemen inde tijd dat ik hier ben. Dat zijn 4 meiden die in het transitiehuis wonen.Tia ziet ze iedere donderdag van 4 tot 5 uu En praat dan over zaken die de meiden aandragen. Daarnaast ga ik kijkenn of de meiden wat individuele begeleding cq coachen willen en ook nodig hebben.
Verder vroeg Tia of ik weer een dagtrainig wil verzorgen voor de staf van Under the Tree met oa als thema commitment. En de voorlastste week vsn mijn verblijf weer een training voor haar eigen staf van kantoor. Beide groepen heb ik in 2016 ook gedaan . Dat vond ik toen geweldig
En dan ga ik voor LOUISE 2 x ëen workshop doen voor de huismoeders.
Dat wat betreft Thamsanqa. Ik heb intussen begrepen dat as zaterdag de nieuwe onderkomens voor UTT arriveren en dat er voldoende geld over is om “ hufterproof” heķken te laten plaatsen. Dat is echt wel nodig want tot nu toe heeft de buurt de hekken steeds gesloopt en meegenomen. Vandaag ben ik samen met Ruth Kleinsmidt de huisjes langs geweest. Voör mij om even hallo te zeggen, ik ben er weer(met een kaart van Jessica en wat lekkers voor de kids en de huismoeder van mij).en voor Ruthnom kennis te maken , de huisjes te bekijken en sfeer te proeven. Het was geweldig om bijna iedereen wee te zien. De huismoeders Ellen en Siphocasi waren er nog niet en de meiden van het transition huis zaten met zijn 3en bij Lulama in huis . Nontlantla was de was aan het doen in Ellen huis. Dus ik kon de kleren van Susanne meteen verdelen . En ze waren enthousiast erover . Moest wel in de gaten houden dat Bulelwa niet alle spectaculaire stukken voor zich zelf zou houden. Ntombizanele heeft ons geholpen met het vinden van de diverse huisjes . Na al die jaren weet ik dat nog steeds niet helemaal,maar nu ik er geweest ben weet ik het wel weer.
Gisteren was ik bij LOUISE in huis en dat kwam ook Nosi met haar kleintje. Nosi trekt voorlopig in bij LOUISE . Haar boyfriend waar ze bij in huis woonde mishandelde haar en heeft haar zelfs toen ze zwanger was wat proberen aan te doen.En de moeder van die vriend zei dat ze de jongen moest gehoorzamen en naar hem moest luisteren. Zo werkt het toch echt niet.Ze heeft nog een soort zwangerschapsverlof(ze geeft ook nog steeds borstwering) en als er een groep start in PE dan gaat ze voor een opleiding tot assistent mw. En ze werkt bij Tia op kantoor. Voor haar had ik ook een grote zak met la bankieren bij me van Annerieke(Mijn dochter) en die Saar gedragen heeft. Ze was erg verrast en er super blij mee.
Ik realiseer me dat een aantal nieuwe lezers van mijn blog niet goed weten waar ik het over heb. Dat snap ik wel,maar het voert te ver om iedere keer als ik weer hier ben het hele verhaal opnieuw te doen. Daarom een tip voor jullie dan :lees mijn blogs van de andere jaren, of kijk op de website van Thamsanqa.nl of op onze fb pagina. Dan raak je goed op de hoogte en als dr dan nog vragen zijn zet die dan in een reactie op mijn blog..
Het is overigens wel zo handig dat als je wilt weten of er weer een nieuwe blog is je e-mail adres achter te laten op mijn blog dan krijg je iedere keer vanzelf bericht als er weer wat op staat.
Dus tot nu toe gaat het álle maal volgende week beginnen. Zo langzamerhand ga ik voorbereidingen treffen. Hier in huis verloopt het ff wat chaotisch. Daphne heeft griep en bovendien is de oudste broer van Peter uit Kaapstad overleden(Gerald Morkel). Indien je hem googled kun je zien dat hij een belangrijk persoon was en dus heeft de begrafenis nogal wat voeten in aarde. Hij wordt volgende week donderdag begraven en Peter en Daphne gaan er ws van dinsdag tot zaterdag naar toe.
Verder gaat het met mij goed. Ben nog wel wat neusverkouden. . Maar heb mijn draai aler redelijk gevonden met een auto kom ik waar ik wezen moet en ik heb weer een klein abonnement op de gym, daar train ik dan om de dag, 3x pw. Daphne zorgt goed voor mij. Dus het komt allemaal prima voor elkasr . Ik heb er zin in.

  • 12 Januari 2018 - 22:35

    Ineke Van Raalte:

    Best heftig allemaal denk ik. Althans voor een buitenstaander

  • 12 Januari 2018 - 22:44

    Annerieke:

    Wat goed te horen dat er al wat kleertjes goed terecht zijn
    Ik blijf je volgen!
    Dikke kus

  • 13 Januari 2018 - 11:30

    Lien Bergman:

    Lieve Ger, fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat het goed gaat. We hebben Respect met een grote R voor wat je doet.

  • 13 Januari 2018 - 13:56

    Stijn:

    Goed om te zien dat je een plan van aanpak hebt mam! En dat de kleren goed terecht komen. Veel succes nog even. Dikke kus, Stijn

  • 16 Januari 2018 - 16:12

    Jeanne Van Kuppeveld:

    SUPER Gerdy om te lezen dat je weer in P.E. bent,en het zo goed met je gaat.Ga zo door,en bovenal GENIET ervan.HEEL VEEL LIEFS voor iedereen,en geef ze allemaal een DIKKE KNUFFEL.Toon en Jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 50336

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: