Ik ga weer voor 3 maanden naar Port elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu Ik ga weer voor 3 maanden naar Port elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

Ik ga weer voor 3 maanden naar Port elizabeth

Door: Gerdy ter Denge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

17 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na in november vorig jaar even gekeken te hebben hoe het met het reizen gaat en hoe het uberhaupt met me gaat in een ander land. Vooral hoe zich dat verhoudt met mijn parkinson en het lopen met 2 krukken.Daar op volgend heb ik besloten samen met Fre dat ik er wel voor kan gaan , 3 maanden te gaan werken in Motherwell , een township in Port Elizabeth in Zuid Afrika. Mijn 2de moederland , zo noem ik dat omdat ik me er zo enorm thuis voel.
Wat ga ik daar doen???
Ik ga in eerste instantie voor onze stichting Thamsnaqa nl. werken.
IK ga trainingen en workshops geven aan de -TIENERMEIDEN MET ALS THEMA'S :bouwen aan hun zelfrespect een zekerder en overtuigender van zichzelf te zijn, leren dealen met gevoelige kwesties betreffende bepaalde taboes, opnieuw bevestigen dat vrouw zijn een tijd is van vieren en niet van schaamte en pijn. En voorlichting geven over ongewenste zwangerschap en het groot brengen van de baby terwijl jij naar school gaat.

Ik ga aan de huismoeders van Thamsanqa workshops geven met als thema: hoe kan ik een goede ouder zijn voor tiener meisjes en jongens
Daarnaast is mijn gevraagd of ik sommige huismoeders wil coachen in het leren omgaan met hun vaak pijnlijk verleden van mishandeling en /of misbruik.
En ik ga ws een presentatie geven aan de Under the tree stimulation staff over hoe ze op een positieve ,bevestigende en beheersde manier kinderen leren gehoorzamen.
En dan zal ik via Peter nog wat gaan doen bij Ubumi . Dat is een commmunity project in PE.
Peter en Daphne zijn zoals altijd weer mijn gastouders waar ik me prima bij thuis voel.
Ik vertrek op 10 juni uit Nederland en kom op 11 juni tegen de middag aan in PE.
Ik zal regelmatig een blog schrijven over mijn wel en wee. Als je op de hoogte wil blijven, zet je naam dan op de mailinglijst.


  • 17 Mei 2016 - 18:26

    Paulien:

    He Gerdy,
    Zo fijn en mooi dat je weer kan gaan. Het is al gauw, dus hoop eigenlijk nog op een theetje. Bel snel.
    Liefs
    Pien

  • 17 Mei 2016 - 19:02

    Ria Hoogeveen:

    Lieve Gerdy

    Ik wens je een heerlijke tijd en dat je veel van de dingen kunt doen die je daar graag wil doen!
    Maar vooral ook genieten van je verblijf!

    Liefs Ria

  • 17 Mei 2016 - 21:17

    Anneke Stultiens En Sjaak Groen:

    Dag Gerdy,

    Wij wensen jou weer een hele mooie tijd in Zuid Afrika.
    Veel succes met je werkzaamheden, geniet ervan en wij volgen graag jouw verhalen,

    Groetjes van Sjaak en Anneke

  • 17 Mei 2016 - 21:29

    Irma:

    Wat een doorzetter ben je Gerdy, respect voor jou.
    Groet van Irma

  • 17 Mei 2016 - 21:44

    Gherina:

    Wat fijn Gerdy dat je dat gaat doen. Ik wens je daar een hele mooie tijd toe, samen met Fre, en zal je 'volgen'. lfs Gherina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth here I come again

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2016

Deel 1 van onze reis samen

14 Augustus 2016

Deel 2van onze reis samen

13 Augustus 2016

Wetenswaardigheden 2

13 Augustus 2016

Meeting teachers Tinkertots en Under the Tree

10 Augustus 2016

Ubomi ubatsu
Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 50334

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: