1 en 2 oktober - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu 1 en 2 oktober - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

1 en 2 oktober

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

02 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

We hebben een relaxweekendje. Alles rustig aan.Kletsen met Daphne, foto`s van haar bekijken. Bijpraten met Nancy die het weekend hier is om haar vriendin( dochter van de overleden Lorna) bij te staan. Daphne vertelt regelmatig over Lorna;wat ze zei, wat ze deed n hoe ze was. Het doet haar zichtbaar goed af toe over haar dierbare vriendin te praten.
En omdat het geen strandweer is besluit ik Aly mee te nemen op een ritje langs Cape Recife en Skoenmakerskop. Dat is het stuk ruige kust tussen Summerstrand(strand PE) en Sea View. En omdat het waait en wat donker is, is het een fascinerend gezicht,al die rotsen en zo.
Na het ritje besluiten we een late lunch te doen bij Dulcis in de Boardwalk, een winkel en restaurantgebeuren tegenover het strand. Een heerlijke tosti met spinazie,feta, uien en champignons en natuurlijk doen ze er hier frites bij. Ik kan het niet op en vraag of ik de 2de helft kan meekrijgen. Dat kan hier. Ze noemen dat een DOGGYBAG . Die geef ik later aan een broodmagere parkeerhulp bij het strand, die er zichtbaar blij mee is.
Ik ga met Daphne nog even naar wat restaurants kijken. We willen uit eten gaan Aly en ik. We vinden een leuk gevalletje bij Harleystr.; Flava genaamd. Sàvonds brengt Peter ons er heen en we moeten hem bellen als we klaar zijn. Taxi`s wil hij niet van weten. Voelt zich w.s. een beetje vervelend omdat ons weekend Plettenberg niet door ging.
We hebben een hele smakelijke en gezellige avond. Prima adresje en we zetten de avond op onzekamer nog even voort. Oudere dames.....wijn en Angels Share.....jajaj.

Zondag 2 oktober:
Als ik wakker wordt hoor ik het al, het regent dat het giet en nu tegen half 3 regent het nog steeds en in Nederland is het haast tropisch. De omgekeerde wereld.Dan maaar film kijken, wat boodschappen doen voor het eten, weblog bijwerken en straks met hulp van Daphne het laatste stuk van mijn komende training vertalen. En dan gaan we onze laatste volle week al weer in. de tijd gaat best snel, ondanks Afrikaanse opstoppingen.

  • 02 Oktober 2011 - 13:22

    Anneke Stultiens:

    Schitterende foto's Gerdy, en idd het is hier erg warm ,bijna niet uit te houden in de zon, tropische temperaturen!

    Trek maar weer een lekker warm vestje aan!

    Groetjes van Anneke

  • 03 Oktober 2011 - 21:36

    Fré:

    Angel share, ja ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 50192

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: