23-26 september weekend Kaapstad - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu 23-26 september weekend Kaapstad - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

23-26 september weekend Kaapstad

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

27 September 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Natuurlijk hoort er bij een reis naar Zuid Afrika ook bezoekje aan Kaapstad en omdat in Simonstown(Kaapprovincie) de zus van Peter woont en haar man Clive ook nog gids is, is dat snel geregeld.We vliegen erheen, omdat dat de minste tijd kost. Vrijdag om half 5 komen we an en worden opgewacht door een enthousiaste Clive(ik was bij hen al 3x) Aly maakt kennis met hem en later bijhen thuis met zijn vrouw Cilla. We instaleren ons en praten bij. Clivr rn Cila hebben lekkker voor ons gekookkkt. We maken het niet telaat, maar moeten toch nog even een portje met Clive drinken.

Zaterdag:
Omdat we een vol programma hebben en je het met het weer moet treffen als je naar de Tafelberg gaat, staan we vroeg op. Het is toch nog gauw 3 kwartier rijden erheen. Het is prachtig weer en warm(27 gr) en druk want het is Heritage day.Een dag waarbij men aan hun erfenis,voorgeschiedenis denkt. En de inwoners van Kaapstad mogen dan voor een prikkie de Tafelberg op. NOu dat is te merken. We staan al een half uur in de rij voor we een kaartje kunnen kopen. Het is overal wachten gebblazen. Maar wordt zeker beloond door het prachtige uitzicht dat je boven, na een tochtje met de kabelbaan, krijgt.Hoe vaak je ook gaat, het blijft fascinerend.
Van daaruit gaat het naar Victoria en Albert waterfront. Een winkel,galerie, restaurant en musea gebeuren bij de haven, Helemaal nieuw.
We wandelen daar rond, shoppen, kijken naar optredens en bekijken het Nelson Mandela museum, dat helas uitgekleed is vanwege een expositie over de relatie Robbeneiland en soccer. Dat is wel balen.want naar Robben eiand gaan kost een halve dag en een tentoonstelling over de geschiedenis van Robbeneiland, de apartheid en Nelson Mandela zou een goed alternatief zijn geweest.
We treffen daar overigens een groep zangers die in Nerdland meegezongen hebben in de musical Nelson Mandela en ze vertelden dat ze volgend jaar weer 3 maanden komen touren in ons land.......
Op naar Kirtsenbosch, een botanische tuin, galerie, bos en park-gebeuren. We merken dat we van al dat gesjouw al aardig aan de lat raken. En gaan eerst maar eens lunchen. Besluiten het bijeenkort bezoek telaten en gaan op weg naar ons laatste bezoek en dat is Groot Constantia. Hier was ik in 2008 al eens geweest,maar heb het toen alleen van de buitenkant kunnen bewonderen, omdat we toen pas tegen sluitingdtijd aankwamen. We hebben nu rond gewandeld, een keldertour(hoe wijn wordt gemaakt) en een wijnproeverij gedaan.
Toen hadden we het wel gehad. Terug in Simonstown even snel douchenen op naar een restaurant aan het water ,met z`n vieren. En spotgoedkoop eten voor onze begrippen. Een 3 gangen menu kostte zo`n 17 euro. Dat kun je wel vaker doen zo.

Zondag:
Vandaag staan Boulders(zwartvoet pinguins)Cape Point en Kaap de Goede Hoop op het programma. De pinguins blijven grappig en omdat het weer mooi en warm weer is , is het prachtig rond te lopen daar.
Bij Cape Point is de kabelbaan buiten werking, dus voor Aly een hele tippel om boven bij de toren te komen. Ik vermaak me wel op lager niveau, klimmen gaat mij met mijn knie niet zo goed af. En we moeten natuurlijk een foto maken bij Kaap de Goede Hoop. Dat brengt geluk. Helaas is er een mist op komen zetten, dus de helderheid is wat weg,maar t blijft leuk en zeker als we een groepje struisvogels,elanden en bokkies zien..Zo en passent langs de weg nog bij wat kooplui gekeken en wat gekocht. Als latste gaan we naar een boerderijwinkel waar je o.a heerlijke kaas en bonbons( alles Organic zoals ze dat hier noemen) kopen en op het erfis nog van alles te zien. Nu zijn we om 4 uur thuis en genieten eindelijk van onze verdiende rust. We gaan niet te laat naar onze kamer, bekijen onze aankopen en pakken de koffer alvast in. Maandag om 6 uur op voor vertrek. naar PE.

• 27 September 2011 - 13:32

Anneke Stultiens:

Ha Gerdy,

Een vol weekend maar erg leuk!

Groetjes van Anneke

• 27 September 2011 - 17:55

Jessica Moorman:

Oei!
    erg jaloers, op dat prachtige uitzicht vanaf de Tafelberg...
    heb er nu al 2 keer gestaan met een gigantische wolk erboven.
    nog een reden om terug te gaan :0

Heel veel plezier nog1

Jessica

• 27 September 2011 - 17:58

Jeanne Van Kuppeveld:

Ha die Gerdy,
    Wat een prachtige foto's,HEERLIJK zo een weekendje Kaapstad.Leuk om Cilla en Clive weer te zien.
    Wij hadden ook een SUPER weekend met onze vrienden,dit voor het 10 de jaar.
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel voor allemaal daar,SUCCES met alles Toon en Jeanne.

• 29 September 2011 - 05:56

Annerieke:

wouw k ben ZOOO jaloers!!! wat een prachtige omgeving
    like really, mam jullie boffen echt.
    het is msschien lang maar moeten kijken waar jullie zitten! wat prachtg.
    hoe is alles met daphne en peter?
    en thia?
    hier gaat alles op rolletjes. ik heb jou auto te leen dus ik cruise m heerlijk naar school zometeen :P ahah
    en voorberedingen treffen voor jw's verjaardag.
    heb k gister 2 uur in de keuken gestaan omdat vandaag ik naar school moet en werken vanavond dus dan lukt t me niet nog dingen klaar te maken. maar helemaal uitgesloofd dus met wrapjes en sandwiches te maken van ciabatta. kom k er net achter dat de ciabatta's al keihard zijn! duhhh WAT STOM HE dus nja. een kwart van mn hapjes moeten we zelf al opeten vandaag.
    maar ik ga lekker douchen enzo.

hou je haaks mam!! youre doin great!!!
    en ik zeg altijd als je dr ff doorheenzit. SAY YES I CAN!!!
    ik ben trots op jou!

heeele dikke kus. en ik hou van je!!! xx

• 29 September 2011 - 08:44

Joost:

wauw t lijkt erop dat jullie prachtig weer hebben, gelukkig hebben wij dat sinds kort ook, maar in het feit dat het een prachtige omgeving is moet ik Annerieke gelijk geven, lijkt me heerlijk om daar even uit te waaien tussen alle beslommeringen door.
    Hier in Amersfoort gaat alles redelijk zijn gangetje, en vieren we vandaag echt dat Sasha 10 is geworden, en verder ligt het grootste deel van het laminaat erin en is in ieder geval de woonkamer, achterkamer en het halletje bij de wc en douche gelegd. Vant weekend de kinderkamers.

We kijken uit tot het moment dat je weer terug komt en ons allerlei fijne, leuke en interessante verhalen kan vertellen van weer een behulpzame en leerzame reis naar je favo land Zuid-Afrika

• 30 September 2011 - 00:40

Jose:

Fijn zo''n weekend Ikbegrijp dat Ali er ook is Hoelang blijft ze ? Gezellig voor je.Volg je elke dag want zit nu de hele week in de nachtdienst.Groetjes je zus.