20 september--2de trainingsdag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu 20 september--2de trainingsdag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

20 september--2de trainingsdag

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

21 September 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag ging Roos mee. Ze is een stagiaire van de Windesheim in Zwolle en doet iets met fundraising. Ze blijft 5 maanden en werkt voor Thamsanqa.Maar omdat ze met het werk zelf niet bekend is, gaat ze vandaag met mij mee, ook om mensen kennis te maken en de route naar Motherwell te leren kennen.
Gisteren is iedereen door Delsie gebeld met hetdringende verzoek op tijd(om 9 uur) te zijn. Dus toen wij kwamen waren er al 7 vrijwiligers.
De3ze keer zijn er ook 3 mannen(jong) bij, waarvan een Simphiwe de huisvader is.
Nombasa en sarah maken brood en koffie klaar.Ik deel de naamsticker, schriften en pennen uit en we kunnen om 10 uur met een groep van 14 mensen beginnen. ^zijn er niet.
Ik doe hetzelfde programma ald gisteren en toch is het weer anders. Gisteren zat Tia er bij, die regelmatig wat vroeg en de populatie is anders, meer wat ouderen.
Tijdens de ontspanningsoefening komt er nog iemand bij. Die heb ik gevraagd even in kantoor te wachten tot het volgende onderdeel.
Ja, op tijd is op tijd.......

Ze moeten ook allemaal een presentielijst invullen. Dit is voor Child Welfare die de training sponsord en door te tekenen krijgen ze taxigeld voor de reis terug.
Ik was vergeten te zeggen dat de huismoeders ook in deze groep meedraaien.
Maar zoals gezegd er waren dit keer meer ouderen bij. Die laten echter ook gaande weg hun argwaan varen en worden af en toe bijgestaan door de jongeren als ze het niet snappen of het schrijven lukt even niet zo. En op een gegeven moment zie je hen ook genieten. Is toch ook leuk even iemand anders die ze traint, als afwisseling.
Ook dit keer duurt het precies anderhalf uur en de afsluiter is zonodig een nog groter succes dan gisteren. Ze liggen dubbel.Na het applaus voor jezelf sluiten we af en weer zijn er spontane knuffels en bedankjes.
Als we later in de auto stappen en Simphiwe de gate open doet voor ons , staat die te dansen.......



  • 21 September 2011 - 16:10

    Tia Wessels.:

    Gerdy Ik houd so veel van dese vrouwen.. Ik trainde de eerste groep voor vier dagen in 2008 en de laatste groep in december van las jaar toen u ook hielp. Het is echt fantastisch dat zij u zo goed begrijpen en heeft u zo goed aangenomen. Wij waarderen echt wat u doet. Zij vertolken zo'n noodzakelijke dienst. Volgend keer is hetg openbare spreken.
    Vandag was het zo een pijnlijke ondervindind dat wij een meisje van haar huis moesten verwijderen en neem haar naar het huis van Simphiowe. Ik schud een traan af. Maar dan vandaag kwam ik naar de Huis industrie waar ik de kaascake maandag kocht en zij gaf aan mij de meeste mooie Verjaardag koek. Morgen is de Verjaardag van Somikazi. Zo zullen zij een partij aan de speel school hebben. Bedankt opnieuw.

  • 21 September 2011 - 17:05

    Fré:

    Het is werkelijk verbazingwekkend wat je doet.
    Ik glim van trots achter de computer als ik je verhaal lees en de foto,s zie.

    Succes verder. Ik spreek je morgen.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 50330

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: