maandag 8 november - Reisverslag uit Umkomaas, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu maandag 8 november - Reisverslag uit Umkomaas, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

maandag 8 november

Door: GerdyterDenge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

10 November 2010 | Zuid-Afrika, Umkomaas

Maandag 8 november:
Was nog helemaal vergeten te vertellen dat het Nieuwjaar, het Dewani feest, werd gevierd door de Indische mensen. En hoe weet je dat; nou veel van de zaken en winkels worden gerund door Indische mensen. Het zijn echt zakenlui, harde werkers. Een hechte gemeenschap. En ze liepen dit weekend allemaal in prachtige kleding; saries en punjabies, broeken met jurken er over of omslagen en alemaal even kleurrijk en glitterend.En er was ongelimiteerd vuurwerk, 2 avonden lang. Families kwamen samen en hadden een maaltijd en feest waar wij buitenstaanders volop van “meegenoten”.
Vanmiddag naar District 49 geweest om de bekers te brengen die ik voor elk kind en de caregivers gekocht had met een nieuwe tandenborstel, tandpasta en voor een tijdje vitaminetabletten .
Je had die gezichten moeten zien toen ze de beker met hun naam erop kregen, echt iets van hun zelf. Wat kun je deze kinderen blij maken met iets kleins. Daarna bij het zwembad gezeten om toezicht te houden op de kids en met de grotere meiden wat te kletsen. Als laatste kregen de peuters hun beker in de playroom. Prachtig om hen te zien, voorgedaan hoe ze moeten poetsen,. En daarna wat met ze gespeeld,;springspelletje(jump,jump,sugarrump en hoog gaat t kind) en “zo gaat de molen, zo gaan de wieken”,dat vonden ze helemaal leuk. Allemaal stralende snoetjes, goed om te zien.
Morgen ga ik een bezoekje brengen aan mijn project van vorig jaar(Sinethemba 3maanden)Ik heb al naar huismoeder Claire gebeld en gevraagd wanneer Rachel naar huis gaat, want ik zit er niet erg op te wachten om die nog te ontmoeten. Wel ga ik nog even langs bij het communitywinkeltje van Geraldien. Ik heb gehoord dat ze ziek is en wil even kijken hoe het met haar gaat. Had vorig jaar een leuk contact met haar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 50350

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: