mijn verjaardag afgelopen zondag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu mijn verjaardag afgelopen zondag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Gerdy Denge - WaarBenJij.nu

mijn verjaardag afgelopen zondag

Door: Gerdy ter Denge

Blijf op de hoogte en volg Gerdy

06 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen zondag was ik jarig. Nu is het al vreemd zonder je familie. Maar een feestje op zijn Zuid Afrikaans is toch wel even wennen.Ik had de kinderen van Peter enDaphne uit genodigd met hun partners en kinderen. En natuurlijk Tia enLouise, met Gavin en Larisa(echtgenoot van Louise enhaar dochter) Iedereen zou na de ker k komen..Er moest nog wel even een taart en brood(besteld) opgehaald worden en ijs moest men niet vergeten(?????)Maar goed tegen 12 uur druppelden mensen binnen. Met kadootjes die ze achter lieten in de kamer. Ik werd wel gefeliciteerd. Maar hoezo koffie en taart. Nee eerst is er lunch, soep gemaakt door Peter, quiche, brood met boter. En toen dat op was kwamen de frisdranken optafel en het ijs. En werd er al zingend de taart binnen gebracht en daar hoorden dan de kadootjes bij.En bij de taart deed men een of 2 lepels ijs net als in hun glas eerst ijs en dan gingerbier er bij.Jongens wat smullen. Nou na de lunch heb ik geen zin meer in taart. Toch wel wat gehad , het was een aarbeien cheese cake. Wel verrukkelijk hoor , maar voor mij toch echt teveel.
Wat ook echt Afrikaans is is dat men zo enorm ontspannen met afspraken omgaat. Een schoonzoon kwam niet omdat hij niet vandit soort bijeenkomsten hield en een zoon had bedacht dat hij ging vissen. En Louise moest ineens 2 kinderen van Thamsanqa naar hun moeder brengen. Iets wat ze blijkbaar een dag van tevoren was vergeten et vertellen of zo. Dus dan reken je op zijn Hollands op een aantal mensen die dan in ene wat anders doen.
Al met al was het erg gezellige en mooi weer , dus we konden lekker buiten zitten, ik een t shirtje en mijn Afrikaanse “familie”in een trui. Daar zit ook een verschil van beleving. Wij zijn in Nederland storm en regen gewend. Hier klagen ze over het weer als het 17 graden is. Hoezo het is heerlijk buiten zitten in de zon. En dan met je gezicht in de zon zitten is ook niet je van dat vinden ze . NOU vermits je je insmeert is daar niets mis mee. Wij denken en doen toch dingen anders, maar zeker niet altijd beter.
Ik heb een hele fijne verjaardag gehad dankzij de familie van Peter en Daphne en Tia en haar familie. En heb eigenlijk alleen s’morgens wat last van heimwee gehad.

  • 06 Juli 2016 - 23:20

    Jikke:

    Hoi Gerdy,,,gefeliciteerd nog met je verjaardag
    Zo te lezen heb je een leuke dag gehad, maar het lijkt me toch wel moeilijk zo zonder je
    familie. De girlsmeeting is best confronterende, en ontroerend
    Sterkte en geniet ze
    Groetjes Jikke
    En nog bedankt voor je tip ivm huizen in Zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth here I come again

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2016

Deel 1 van onze reis samen

14 Augustus 2016

Deel 2van onze reis samen

13 Augustus 2016

Wetenswaardigheden 2

13 Augustus 2016

Meeting teachers Tinkertots en Under the Tree

10 Augustus 2016

Ubomi ubatsu
Gerdy

2018 en vanaf 4 januari ben ik weer en dat al voor de 10de keer te vinden daar waar een stuk van mijn hart ligt in Zuid Afrika en dus ook in Port Elizabeth

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 50139

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

28 Februari 2019 - 16 April 2019

Droomreis

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10de keer naar Zuid Afrika

04 Januari 2018 - 17 Februari 2018

10 de keer Zuid Afrika

05 September 2016 - 05 September 2016

1ste meeting op Ubomi

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Zuid-Afrika

05 September 2011 - 13 Oktober 2011

Port Elizabeth here I come again

Landen bezocht: